Followers

Sunday, November 21, 2010

dugaan


ape tu???

dugaan... adalah ujian yg diberikan kpd setiap manusia..
agar mereka lebih memahami n mengambil iktibar
di atas berlakunya sesuatu kejadian itu..

sesungguhnya.. 
Allah tidak akan menguji seseorang itu lebih dr kemampuan mereka sendiri
pasti ada sebab mengapa ianya terjadi kan?

dugaan.. dtg dgn macam2 cara...

contohnya...
bagi mereka yg sering jatuh sakit.. 
itu adalah tanda Allah nk menguji kita...
sejauh mana kita bersyukur dgn pemberianNYA yg menjadikan kita sihat
dan apabila kita lalai... 
Allah tunjukkan pada kita kekuasaanNYA..

ada juga yg ditimpa musibah atau bencana..
tak selamanya kita akan berterusan begini..
insyaAllah.. suatu hari nanti..
nasib kita akan berubah juga...
percayalah...

senang cite...
kita seharusnya mengambil iktibar...
pelajari dari kesilapan dan kesusahan...
kerana ianya hanya dugaan semata2..
pastinya.. kemudian hari..
akan temui kesenangan dan kebahagiaan
di dunia n akhirat..
InsyaAllah...


*renung2kan dan selamat bermuhasabah...*

No comments:

Post a Comment

si tukang komen

b.I.o aku

My photo
aku soang gadis. anak kelahiran klang. aku suke kaler MERAH,ITAM,PUTIH,UNGU,COKLAT. aku suke SOAD,BRUNO,TAYLOR SWIFT punye lagu. ketinggian aku 160 je. kidal dalam menulis. suke berkarya. dan sangat EMO(kott).

come!