Followers

Sunday, November 20, 2011

kejadian tidak terduga

koang penah tengok ataw bantu mangsa kemalangan x???? 


seumur hidup aku arini la pertama kali dalam sejarah aku berhadapan dengan situasi kemalangan. bukan aku yg accident taw!! orang laen. ya... orang laen.. citenye camni...

tadi.. mase aku otw alik dari sban ke pd, aku tnampak 1 kemalangan.. mksud aku, mase aku kat ctu, eksiden tu baru berlaku.. aku boleh lg terhidu bau tayar kete yg terseret ke tepi. aku x sedap hati, aku pon suh budak sbelah bentikan kete. time tu hanya ada 2 kete yakni kete aku ngan 1 lg saksi kjadian. aku terus la pegi kat mangsa kemalangan, skali tgk kete tu hancur side tepi, ada 8orang. 2dewasa dan 6kanak2... ya allah..!!! kesiannya kat budak2 tu... ada 3 orang yg cedera teruk. salah soang tu budak lg.. budak tu da hampir x sedarkan diri. da biru da muke budak tu.. si isteri ni meraung kat aku soh mintak tlg.. ya Allah... aku terkedu time tu.. bapak budak tu mula2 unconcious. xlame pastu ade orang ramai dtg n mintak doang cabutkan pintu yang remuk tu. aku plak tpon 999 mintak bantuan.. sementara tu aku mintak sesape kt ctu jgn bg budak2 tu tido.. kalo x takot doang x sedar langsung. lepas je org ramai keluarkan mangsa, kitorg tggu pihak ambulans, bomba n polis smpai.. dlm 10-15min kejadian bomba yg smpai dlu.. time tu kitorg da xleh tgu lg.. budak yg da biru tu kne slamatkan dlu.. then ade hamba allah ni tlg antakan budak tu n mak die g spital.. sementara tggu  ambulans dan yg laen smpai.. tggu punye tggu... hah!!! hambekkk!!! ambulans dtg slepas sume mangsa dibawa ke hospital!!! SIAL btol la! nak tggu ambulans yg mcm cilake ni.. org ramai da hangin.. xleh harap btol pihak spital ni.. kitorg tpaksa amik tindakan sendiri.. kalo x.. memang da arwah da kot mangsa kemalangan tu.. aku nak nanges gak td weh.. sbb ksiankan budak2 tu.. ya Allah... KAU maha KUASA.. selamatkanlah anak2 kecil itu.. walaupun mereka bukan seagama denganku... ='(

aku respect la kat orang ramai yang sudi membantu td.. smoga Allah membalas segalanya... kejadian mcm ni buat aku rasa aku kne btanggung jawab sebagai soang manusia untuk membantu setiap orang yg memerlukan.. siyesli pengalaman ni memang buat aku rasa inilah kehidupan.. (ape aku merepek nih??/ alahaiii....~)

okehh... kite FULL STOP cite bab eksiden ni.. sedey kot kalo nk ingat alik.. huhu.. koang nk taw x aku tadi kua ngan sape??? ala.. aku rase koang da bleh agak da kot.. hehe.. buah aty pengarang jantung aku skang ni.. hahahahahahaha... sape lg... adik angkat aku le.. kitorg jalan2 g jj, tgk movie cite AKU BUKAN TOMBOY... tp mkan kat pd. haha!! agak enjoy gak la td.. sempat gak maen game basketball td.. hohoho!! dok dlm ekon pon bole bpeluh... (bak kata ayu.. SEHAT N ACTIVE namo ehh..) hahahahahaha~ APTB!! =P 

(sonok gak skali skala detink cmnih)

meh cni meh aku kasi can koang tgk gmbr die.. hohohoh... 

haa... ni la die.. mamat ngok ngek! 

ni plak ape yg kitoang makan td..hohoho!! maceh dik!!!!! =)

err..~ camne gmbo rim die leh dihaplod skali nihhh???? hohoh,.. 
(mamat ni sibuk nk tuka rim baru,..nak pasang sticker la.. tu la..ni la... )







~psst.. tengs sbb wat akk hepi arini~

No comments:

Post a Comment

si tukang komen

b.I.o aku

My photo
aku soang gadis. anak kelahiran klang. aku suke kaler MERAH,ITAM,PUTIH,UNGU,COKLAT. aku suke SOAD,BRUNO,TAYLOR SWIFT punye lagu. ketinggian aku 160 je. kidal dalam menulis. suke berkarya. dan sangat EMO(kott).

come!