Followers

Wednesday, December 14, 2011

nyumm3,...

assalamualaikum sumer!! haluu..!!

maceh ler sbb sudi jenguk "rumah" sy yg x cantek ni haa.. huu,..~ koang sume sihat x? syukur alhamdulillah.. aku sihat aje skang ni.. tp pada yg tengah x sihat tu.. aku sajes kt koang.. p la mam ubat.. xpon bykkan minum sup.. insyaAllah, koang akan lebey selesa pas ni.. =:)

MAAF! 
semalam MOOD saye memang x bpe nk stable.. EMO manjang.. simptom PMS da dtg.. tp, "anak bulan" yg ditunggu x plak muncul... lewat da nih... aigoooo!!~ 

arini plak.. aku terlebey ceria.. haha! ntah antoo ape yg rasuk aku pon xtaw la.. ke sebab aku x cukup tido mlm td??? 3jam je aku dpt tido.. PADAN! la ngan muke aku.. sape soh tibai neskepe lg memalam bute?? bukan 1.. tp 2 sachet diblasah.. heheh.. maap.! 

arini kan.. i mean.. dr ptg smalam aku nk buat menu minum petang.. tp sbab smalam mak aku soh goreng kepok lekor.. so, aku postpone menu aku ke arini.. siyesli... aku sangat2 enjoy dok maen masak2 arini.. heheh.. (ingt budak kecik je bleh maen masak2?? KANAK2 riang pon bole bhaa..) so, petang td aku pon memulekan perjalanan aktiviti aku itu.. nak taw ape aku masak td?? SARDINE ROLL WITH CHEESY SOUP.. haha! sedap x bunyik resipi aku?? (kasi angguk2 geleng2 kalo sedap k?) bahan2 sangat simple sbenonye.. cume agak leceh sbb byk keje nk wat.. meh aku tunjuk serba sedikit resipi nih.. ::


  • firstly, koang mesti taw cane nk wat sardine roll kan?? koang wat mcm bese... bile da gulung2 letak tepi dulu.. (tp slalunye benda ni aku wat last skali.. )
  • secondly.. koang perlu prepare barang2 seperti ::- bwg merah, bwg putih, serbuk lada hitam, sos prego (tin kuning), cheese (ikot suke hati), garam dan air secukupnya...
  • NEXT!! .. koang cincang kedua2 bawang tu smpai hancur.. sbb sng nk tumis.. br ade BAU... lepas je cincang bawang.. koang tumiskan bawang2 tadi tu sehingga naek baw.. lepastu koang masukkan serbuk lada hitam.. dan masukkan sos prego terbabit.. kacau dan tambahkan air secukupnya (sbab sos tu memang pekat!) dan biarkan ia mendidih.. 
  • setelah sos mendidih.. masukkan sket garam.. dan last skali baru masuk cheese.. and stir it together..
  • nak sedap koang leh tambah cili api ke.. ape2 aje la ikot tekak masing2.. heee~
  • sementara koang nk tggu sos ni siap.. koang pon bole la menggoreng roti koang tu.. dan hasilnya adelah seperti dibawah ini nnt ye..
  • aku td ade ubah sket resipi aku.. mase nk tumis tu aku gune garlic butter with black pepper.. so, bau die agak harum gak la.. kalo nk lg sedap.. letak minyak bijan.. PERGHH!! konfem sedap baunye... x caye??? TEST aaa..
aku xnk cakap byk..  aku nk bg koang view video yg x bpe nk best nih..

 



*** mak aku cakap aku punye sup macam "suporangbesalin" ~ APTB***

No comments:

Post a Comment

si tukang komen

b.I.o aku

My photo
aku soang gadis. anak kelahiran klang. aku suke kaler MERAH,ITAM,PUTIH,UNGU,COKLAT. aku suke SOAD,BRUNO,TAYLOR SWIFT punye lagu. ketinggian aku 160 je. kidal dalam menulis. suke berkarya. dan sangat EMO(kott).

come!